mina tankar kring nationella proven

det var en person som ville att jag skulle skriva mina tankar på de nationella proven så självklart gör jag det. 
 
jag har redan skrivit upp när vi har nationella prov i min kalender på mobilen och när jag bara kollar på datumen känns det som att det är så otroligt många. jag kan inte säga att jag är "orolig" inför proven är mer lite stressad över det eftersom det är trots allt på allt jag har lärt mig sen sexan och jag kommer inte ihåg allt därifrån.. men jag ska kolla igenom böcker från 6an, 7an och 8an för de alla ämnena och se om jag lär mig lite mera.
 
samtidigt så är det ju så att betygen kommer inte sättas exakt som resultatet blir på nationella proven så jag ser inte det som någonting jättestort, mer som att vi ska se vad vi kan och göra så mycket vi kan. det är klart man vill ha bra resultat och det ska jag verkligen försöka och få också. 
 
det andra som jag ser med nationella proven är att det är verkligen slutet på nian, slutet på grundskolan och slutet på klassen.. en termin går otroligt fort och det har jag insett denna termin, ojojoj vi började nyss skolan ju? nationella proven kommer swischa förbi och helt plötsligt står vi där med betygen i händerna och har gått ut grundskolan. 
 
det positiva med nationella proven är att det är början på någonting nytt, att det blir slut på grundskolan ska bli skönt och sedan få börja på nytt men en ny klass och på en linje man tycker om. det ska bli hemskt att lämna klassen men på något sätt känns det bra att börja om på nytt igen, förstår inte.. 
 
jag ser inte framemot nationella proven men ser det inte heller som "världens" grej, utan jag ska plugga och göra mitt bästa på dom iallafall.

Kommentarer
Postat av: Ellen - sicktwisted

Jag har smått panik över nationella bara för att det just är över allt vi har lärt oss och det är ju inte så att man kommer ihåg allt dessutom är det i SO detta är också.. Aja, man får väl hoppas på det bästa! Allt bra med dig annars? :)

2012-12-11 @ 21:53:23
URL: http://sicktwisted.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback