börjar bli säker på mitt gymnasieval

Det är några stycken som har kommenterat och frågat om vad jag ska välja för linje till gymnasiet och jag har inte velat svara på det för jag har inte varit säker fram tills nu. Från början ville jag gå teknik men efter att ha varit på studiebesök på wargen och pratat med några samt min studievägledare har jag ändrat mig.
 
Jag ska gå Samhälle - medier, information och kommunikation (samhälle media text). Då kanske ni undrar varför? Jo för att jag är intresserad av medier, så som foto, film, redigering osv plus att jag älskar att skriva uppsatser av alla slag så denna linje passar nog mig bäst. Ska på prova-på dag 19 december och kolla hur det är på lektionerna och sånt på den linjen så det ska bli jättekul!
 
Om det är någon som undrar om jag väljer linjen bara för någon av mina vänner ska gå den är svaret nej. Jag bestämde mig helt själv men har i efterhand fått reda på att tre-fyra till av mina vänner ska gå det så jag hoppas på att jag kommer få en kanon klass! Det är ett tag kvar men det kommer gå fort, vi ska ju söka i januari sen kommer tiden bara rinna iväg och helt plötsligt är det skolavslutning och sedan sommarlov och sen börjar skolan.
 
Jag ser fram emot att börja gymnasiet, att få en ny start och äntligen kunna välja en linje som jag är intresserad av och tycker om. Det kommer bli otroligt jobbigt att lämna min klass som jag har nu men på något sätt känns det bra att få en ny, vet inte varför men ja. 
 
Så detta är alltså mitt förstahandsval, det andra och tredje har jag inte bestämt mig för än utan det kommer jag berätta för er i januari eller nått sånt. 
 
Har ni några frågor så är det bara att kommentera!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad tycker du om föreningar? Kommer du vilja gå med i en?

2012-11-26 @ 06:46:28
Postat av: Anonym

Det är ju ingen film och redigering i samhälle media :O

2012-11-26 @ 22:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback