hur jag fick min instagram till menyn

det är många som har frågat om min instagram-gif grej i menyn och hur jag har lagt in den. och det är inte speciellt svårt faktiskt, så nu hade jag tänkt att skriva exakt hur man gör detta.
1. gå in på http://snapwidget.com/ 
2. scrolla ner lite så ser du att det står "customize your widget".
3. ändra exakt som du vill ha den, klicka på "preview" lite då och då för att kolla hur den ser ut.
 
när du är nöjd med din widget eller vad man ska kalla det så klicka på "get code" och kopiera sedan det som kommer upp i rutan.
 
4. gå nu in på din blogg och klicka dig vidare till design > kodmallar.
5. scrolla ner till "<div=" side">" eller någonting sånt, och sedan klistrar du in koden där under.
 
EXTRA: om du vill att det ska stå som jag har "emeliemartensson @ instagram" så lägg in denna kod:
<center><font family="arial" color="black" size="1">emeliemartensson @ instagram</center></font>
precis efter koden som själva widgeten är och byt sedan ut till annat typsnitt, färg, storlek och text om du så vill! 
 
om det är någonting du inte förstår så kommentera så hjälper jag dig gärna!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack för tipset Emelie! Det var hur fint som helst på din blogg :)

2012-11-17 @ 19:30:05
URL: http://jonnalovros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback