Vilka appar jag redigerar mina bilder i

När jag redigerar mina bilder på mobilen (som jag gör vid vissa tillfällen) så använder jag apparna på bilden här ovanför. Annars brukar jag alltid redigera mina bilder i Photoshop CS5 som jag har på min dator. Nu hade jag tänkt att skriva kort om vad man kan göra i appen samt vad dem kostar eller om dem är gratis.

 

PicFrame - Här gör jag alla mina collage där jag sätter ihop bilder, finns även några snygga effekter som man kan lägga på bilderna osv.. Kostnad: 7kr.

 

Fotor - Denna app är helt underbar, jag älskar den verkligen! Man kan fixa kontrast, nivåer, ljusstyrka samt beskära bilden och det bästa av allt är alla underbara filter/effekter som finns. Använder denna app väldigt ofta och den är iallafall för mig ett måste på min iPhone. Kostnad: Gratis eller 7kr (kommer inte ihåg)..

 

Bokehful - På vissa bilder som jag lägger upp på instagram och även några här brukar jag lägga till extra bokeh för jag tycker det blir mycket finare. Det gör jag alltså med denna app, det finns olika typer av bokeh i denna app så som rund, hjärtformad, sexkantig och stjärnformad. Kostnad: 7kr.

 

Picfx - Jag laddade ner denna app i helgen så jag har inte hunnit testa den lika mycket som de andra men av det jag har sett av appen hittils så är den grym! Här lägger du också till olika typer av effekter. Kostnad: 7kr.

 

PicShop - Lite lik photoshop faktiskt, kan fixa det mesta av grund redigeringen så som kontrast, nivåer, skärpa, ljusstyrka osv. Finns olika effekter samt ramar som man också kan använda. Kostnad: Fick denna gratis men annars kostar den 38kr tror jag.

 

Reflection - Ofta på instagram lägger jag upp bilder som speglas (reflekteras) men det är fortfarande samma bild. Det är många som frågar hur jag gör det och det är alltså med denna appen, otroligt enkelt men jättebra tycker jag! Kostnad: Gratis.

 

Camera360 - Finns så otroligt många saker att göra med denna app så jag vet inte vad. Gillar alla effekter som man kan använda, diggar appen helt enkelt! Kostnad: Gratis (tror jag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback