Ricinolja, let's give it a try

Här om dagen var mamma och köpte ricinolja till mig, har länge funderat på att skaffa det eftersom jag har läst mycket om det. Efter att min kära vän Sofie la upp bild på sitt hår på tre veckor bestämde jag mig för att köpa detta men då var mamma så snäll och gjorde det åt mig. Så nu hade jag tänkt att ge detta ett försök i 1 - 2 månader och sedan får jag återkomma med resultat och berätta för er. 
 
Hur gör man då när man tar i detta i håret? Jo, det ska jag berätta för er!
1. Blöt ditt hår så det blir fuktigt.
2. Ta ricinolja på fingrarna och massera in det i hårbottnen. 
3. Låt det sitta i minst i 30 minuter men ju längre desto bättre! 
4. Duscha ut det, alltså med schampoo och balsam. (Ta gärna schampoo två gånger för att vara säker på att du fått ut all olja) 
 
Komihåg att göra detta tre gånger i veckan om inte mer och efter en månad bör du se resultat. Jag har inte hunnit ta förebild eftersom jag redan har tagit oljan men det gör jag imorgon så återkommer jag om någon månad eller två med mina åsikter.
 
Ni kan köpa ricinolja inne på hälsokost affärer samt om ni klickar HÄR.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

varnar bara, jag fick svamp i hårbåten av det. Alla är olika, men för mig var det inte alls bra. :)

2013-01-20 @ 11:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback