Varför jag plattar håret på kvällen innan jag lägger mig

Vet inte riktigt hur många gånger jag har svarat på detta men det är lika bra att jag tar det igen så verkligen alla har läst det eftersom det är många som har frågat. Jag är ju lite knepig som ni alla vet och jag plattar mitt hår alltså på kvällen, innan jag går och lägger mig och då är det stora spörsmålet.. VARFÖR?
 
När jag duschar så gör jag nästan alltid det på kvällarna runt sju ungefär, därefter låter jag mitt hår självtorka samtidigt som jag tar i olja och sånt i håret. När håret har torkat helt (det brukar ta 1-2 timmar för mig) så plattar jag mitt hår, när jag är klar med det sätter jag upp håret i en hög hästsvans som jag sedan sover i. På morgonen har jag som legat på mitt hår så då är det inte lika stort & flurigt utan mer rakt och inte speciellt stort. Jag vill inte ha det stort och flurigt som jag får om jag plattar mitt hår på morgonen utan därför gör jag det på kvällen!
 
Som jag har skrivit förut så sover jag alltid med hästsvans för att inte håret ska bli lika tovigt, ska hålla sig rakt och det blir inte slitet lika lätt så det är ett tips från moi. 
 
Hoppas att ni fick svaret nu, alltså plattar det på kvällen för att inte håret ska bli stort och flurigt, annars får ni kommentera igen så ska jag försöka svara så bra jag kan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback