Dans

Fick en kommentar av en person som ville att jag skulle berätta lite om min dans och hur länge jag har dansat och sånt där så nu hade jag tänkt att göra det.
 
Jag började dansa när jag var fem år på Wendlas då började jag med jazz men med åren utvecklades det till båda street/hiphop, disco samt teknik. Har haft problem med kroppen på grund av dansen men det hindrade mig inte att fortsätta. Kom med i uppvisningsgruppen Gnistorna i maj 2011 men gick ur den gruppen redan hösten 2011 då jag även slutade helt på Wendlas.
 
Jag kände att jag ville gå vidare och följa med den danslärare jag nästan haft hela tiden då jag har dansat. Jag kom med i en annan uppvisningsgrupp hösten/vintern 2011, där dansar jag fortfarande och den gruppen heter Spectra. Dansstudion där jag dansar heter Show4all och ligger på NFI (mellan stora krykan & Arla, typ ovanför dollarstore) och där trivs jag som fisken i vattnet! Är inte helt säker på hur många det är som dansar där men skulle gissa på runt 200 personer. 
 
Dansar tre gånger i veckan plus uppvisningar lite då och då, det är alltså med gruppen Spectra. Vi har bland annat varit med och dansat på Afterski 1000 i Funäsdalen, på olika fester osv och självklart på den uppvisningen vi har en gång per år. Jag dansar alltså olika stilar med i grunden har jag jazz. 
 
Vad mer finns det att säga? Om det är någonting ni undrar över eller om ni är sugna på att börja dansa så klicka HÄR så kommer ni till show4all's hemsida där kan ni ta kontakt med Camilla & Matilda och fråga exakt vad ni känner för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback