tankar

skolan börjar om 3 dagar. jag börjar nian och har bestämt mig för att plugga järnet hela året för att gå ut med så många poäng så möjligt. jag är inte nervös för att börja nian utan nervös för alla val jag ska göra detta år. det ska bli skönt att vara störst på skolan och veta att snart är grundskolan slut, det som ska bli värst är att till sommaren skiljas från min klass.. jag tänker ta vara på detta år tillsammans med min fina klass.
 
gymnasiet. tror jag inte är ensam om att börja tänka på gymnasiet. var inne och kollade på alla linjer igårkväll, satan vilken ångest jag har. fast det står trots allt mellan två olika program men alla inriktningar där mellan, vad ska man välja? det är min framtid som står på spel, vad vill jag egentligen göra senare i livet? flytta, bilda familj, studera, jobba.. 
 
jag tänker ta en dag i taget, detta år ska jag ta vara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback