vad jag använder för smink

1. Garnier BB-cream, 03-medium.
- som bas använder jag denna, det är en blandning av en fundation och en hudkräm. den är "bra" för hyn men ger samtidigt lite färg. så man kan säga att det är en fundation. denna smörjer jag ut med händerna, kan hända att jag gör det med en borste också men oftast med händerna.
 
2. MAC Bronzing Powder, solar riche.
- sedan tar jag på ett solpuder i nästan hela ansiktet (pannan, näsan, hakan och på kindbenen som rouge). jag tycker själv att det blir snyggare med ett bronsaktigt rouge än typ rosa eller någonting sånt men det är ju vad man själv tycker. när jag tar på detta använder jag mig av E.L.F Kabuki Brush.
 
3. Ögonbrynsborste.
- brukar aldrig måla mina ögonbryn eftersom jag har så mörka så jag bara borstar dom. borstar först hela ögonbrynet uppåt och sedan drar jag längs med där uppe vid ögonbrynet så jag får dom att vara raka osv.
 
4. Maybeline New York lasting drama gel eyeliner, instant black.
- tar på lite eyeliner på borsten, sedan drar jag ett streck precis ovanför ögat, utgår ifrån mittan av ögat. gör sedan som en liten "vinge" längst ut och sedan fyller jag i där inne. blir det utanför tar jag bara bort med tops.
 
5. Loréal Paris Telescopic mascara.
- bästa mascaran som finns helt klart, har haft denna i tre år (köpt nya under tiden dock). tar på så många lager tills jag blir nöjd, gillar när ögonfransarna är långa, separerade och har mycket volym.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hur mycket kostar eyeliner'n och mascaran?

Svar: eyeliner'n kostar 119kr och mascaran 169kr :)
Emelie Mårtensson

2012-08-21 @ 12:58:31
Postat av: jennifer

jag måste bara få fråga en sak: när du ska använda eyelinern, "drar" du längst ut i ögat så att ögat blir smalare och blundar aoutomatiskt eller blundar du bara och lägger på den? haha konstig fråga men hoppas att du fattar! ;)

Svar: Jag försöker kolla när jag lägger på eyelinern :)
Emelie Mårtensson

2012-08-21 @ 13:15:52
Postat av: Anonym

Vart kan man köpa mac pudret?

Svar: taxfree eller i stockholm eller beställ det!
Emelie Mårtensson

2012-08-21 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback