Mitt hår samt tips hur man ska sköta håret

Det har varit några som undrar hur jag får volym i mitt hår och hur jag sköter om det så jag hade tänkt att berätta det nu.
 
Den mesta volymen jag har i mitt hår tror jag kommer från mina lockar (första bilden), dem gör mitt hår väldigt stort och fluffigt när det väl är lockigt sen håller det i sig lite när jag plattar håret. 
 
Jag plattar nästan alltid mitt hår på kvällen och sen sätter jag upp det i en hästsvans som jag sedan sover med, det ger mitt hår också mycket volym. Dock så blir det som en kant på håret men det plattar jag bara bort. 
 
Produkter som volympulver, hårspray och allt vad det nu finns samt tuppering använder jag aldrig. Det enda jag använder är olja för håret, en kräm som jag tar i topparna så det inte slits lika mycket och självklart värmeskydd när jag plattar håret. 
 
Tips på hur du får volym i håret:
- Sov med håret uppsatt (det slits inte lika mycket då heller).
- Om du har lite fall i håret och ska platta det, platta inte enda längst in mot hårbotten för då tar du bort volymen.
- När du duschar så ta mycket schampoo i hårbotten och massera in det noga så det blir mycket skum.
 
Tips på hur håret inte slits lika mycket:
- Om du bara är hemma och inte fixar dig, sätt upp håret i en slarvig boll så inte topparna skadas.
- Ta i balsam i håret innan du ska duscha (när det är torrt), duscha sedan ut det och använd schampoo (gärna två gånger) sen tar du balsam igen.
- Använd produkter till håret som olja (macadamias olja & morroccan oil är jättebra!), krämer för topparna så inte dem slits, värmeskydd innan du använder värmetänger som plattång, locktång, vågtång och volymtång.
 
Tips för att minska elektriskt hår:
- Håll inte på att borsta håret för mycket, då blir det lätt elektriskt.
- Om det är elektriskt, ta någon kräm och dra lätt över håret så det lägger sig. (Funkar med body butter/lotion)
 
Detta är helt mina egna tips och åsikter, hoppas att ni uppskattar detta, om det är någonting ni undrar över så är det bara att kommentera.

Kommentarer
Postat av: frida

har du inget tips för att bli av med eller minska elektriskt hår? :)

Svar: Har skrivit dit det nu! :)
Emelie Mårtensson

2012-12-23 @ 15:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback